LPG Alliance/ Endermologie behandling

• LPG Alliance behandling reducerar celluliter, kroppsskulpterar och ger en slätare hud samt lindrar muskel och ledvärk. Behandlingen är en smärtfri bindvävsmassage som förbättrar blodcirkulationen, ökar lymfdräneringen och förbättrar hudens kondition.
    Lipomassage

Endermologie behandling bidrar till att upprätthålla och aktivera kroppens, och hudens, egna naturliga funktioner.

Celluliter orsakas av att underhudens fettceller blir fler och större, och att vätska samlas i vävnaderna omkring dem.Hudens förankringspunkter, som är oelatisk, drar ner huden i underliggande vävnad och mellan dessa buktar de uppsvällda fettcellerna och den över  flödiga vätskan.

Endermologie med Alliance är den mest effektiva behandlingen mot celluliter och resultat kan ses efter ca 5-8 ggr.

Endermologi

• ökar hudens elasticitet och spänst
  • ökar hudens cirkulation
  • underlättar lymfdränage
  • reducerar celluliterna
  • formar kroppens konturlinjer
  • reducerar svullnaden och minskar tiden för tillfrisknande efter fettsugning
  • är ett komplement till kosmetiska operationer

Hur går behandlingen till?

Varje behandling är en 35-40 minuters massage med en speciell Endermologie-maskin som genomför mobilisering av vävnader. Patienten bär en speciell kroppsstrumpa för att underlätta behandlingen.

Valet av behandlingsprogram anpassas efter varje enskild patient. Under behandlingen öppnas blod- och lymfkärl upp i huden och underhudsfettet och cirkulationen kommer igång. Slaggprodukter och toxiner dräneras ut och försvinner och fettcellerna kommer i lipolys, vilket betyder att de släpper ifrån sig lagrad energi. Fettcellerna blir mindre och fettdepåerna krymper. Ämnen i huden, som Collagen och Elastin, påverkas positivt vilket ger en mer smidig och fast hud.

En grundbehandling för celluliter är behandlingar, som utförs 2 ggr/vecka. Behandlingsresultatet kan därefter underhållas med en behandling per månad.

Endermologie® som kompletterade behandling före och efter kirurgi. Många plastikkirurger världen över använder Endermologie® före och efter en fettsugning, s.k liposkulptur. Det är mycket effektivt eftersom Endermologie® -behandlingen förbättrar cirkulationen i fettdepåerna före ingreppet samt dränerar ut vätska och minskar svullnad och smärta efter ingreppet. I ett senare skede kan metoden också användas för att minska eventuella ojämnheter som kan uppkomma i samband med fettsugning. Även före och efter annan kirurgi, som involverar huden och dess cirkulation, fungerar metoden på samma sätt med förbättrad cirkulation och dränering av vätska och blodansamlingar. Detta ger en minskad svullnad och smärta och också en snabbare återhämtning.

Endermologie® hjälper även mot andra åkommor. Endermologie®-behandling är välgörande också vad gäller andra fysiska problem orsakade av olika cirkulationsstörningar, såsom muskelvärk, spänningshuvudvärk, ledvärk, stelhet, svullnader med mera. Även patienter med lipödem, lymfödem, fibromyalgi och sclerodermi kan med fördel behandlas. Även brännskadepatienter och patienter med Dupuytrens kontraktur blir hjälpta, då ärren kan göras mjukare och mindre nedbundna. På så sätt reduceras stramningar, vilket ger ökad rörlighet och minskad smärta. Med Alliance lpg maskin kan vi även hjälpa kunder med IBS.

Lipomassage med Endermologie                       Lpg 4

Lipomassage med Endermologie är metoden som utan smärta eller kirurgiska ingrepp kan avlägsna envisa celluliter och besvärande fettdepåer från   mage, ”stuss” och lår.  Slapp hud stramas upp, och metoden är effektiv vid   behandling av så kallade ”ridbyxlår”.

Lipomassage är en mycket skön djup bindvävsmassage. Varje behandling tar ca 35 – 40 min.

Kontraindikationer (Undvik behandling)

• Cancer
  • Infektion
  • Inflamationsfas
  • Blodförtunnande medicin
  • Blodsjukdom
  • Graviditet (förutom ben efter 3:e månaden)

LPG före och efter operationer

Lpg behandlingen förhindrar också ojämnheter under huden som kan uppstå efter en fettsugning.

LPG® är en unik och patenterad teknologi som utom att formar kroppen skapar välbefinnande från topp till tå. LPG® är den första cellulitbehandlingen som har blivit godkänd av FDA i USA.

Med Lpg Alliance som är Lpg nyaste maskin och helt ny teknik kunder få absolut det bästa resultat.

Läs mer om studier om LPG på deras hemsida www.lpgsystems.com och www.cosire-lpg.com

Vi säljer även LPG produkter som är anpassade Lpg behandlingar och förstärker resultatet.